Notícies

Nuevo Retbus

Nuevo Retbus

14 de març, 2011

El centre de Barcelona millorarà encara més les seves comunicacions tant en vehicle privat com en transport públic amb el nou RetBus, que en termes de capacitat i oferta es situa entre el bus convencional i el tramvia. El Retbus suposa desenvolupar una xarxa ortogonal des del Centre de la ciutat d'onze línies (sis verticals i cinc horitzontals) amb autobusos de gran capacitat -24 metres en lloc dels 18 actuals dels busos articulats- de llarg a llarg de la ciutat. La xarxa s'anirà implantant de forma progressiva fins a 2018, i es superposarà a la xarxa convencional actual.

Segons va explicar el director general d'autobusos de TMB, Ignasi Armengol, amb només 270 autobusos, la nova xarxa permetrà donar servei cada tres minuts en hora punta, absorbint fins al 50% de tota la demanda que actualment es cobreix amb més de 900 vehicles. És a dir, RetBus donarà servei a més de 350.000 passatgers al dia, 60.000 en les hores punta.

D'altra banda, el disseny de la xarxa s'ha plantejat per competir amb el vehicle privat: gràcies a la prioritat semafórica i de pas, els autobusos de RetBus podran aconseguir velocitats comercials de 15 km/h, quan ara mateix no superen els 11,7 de mitjana. Les parades d'una mateixa línia estaran a una distància mínima de 450 metres a la zona cèntrica (630 metres en els extrems de línia), si bé el trasbordament entre línies serà possible salvant una distància inferior als 100 metres

0
0
0