Notícies

El turisme és una oportunitat i un generador de riquesa

El turisme és una oportunitat i un generador de riquesa

17 de setembre, 2014

Carrers estrets, edificis antics,monuments, comerços variats i veïns de tota la vida generen un ambient únic i especial. Això és Ciutat Vella, el districte més antic de Barcelona, on es situa el Barri Gòtic. Però Ciutat Vella també és des de fa uns mesos de cara a l’opinió pública, malestar entre veïns i ajuntament, el darrer enfrontament veïnal ha estat protagonista aquest estiu al voltant dels pisos turístics. La convivencia és quelcom necessària i que com a comerç defensem, un espai que permeti tant l’activitat económica com la vida veïnal, però el que es posa en qüestió és la densitat turística i comercial a la zona. I això és molt perillós, pel comerç i per l’economia de la ciutat. Els plans municipals entenen que s’ha de descongestionar l’espai i comença a arrelar la idea entre la ciutadania de que el turisme és negatiu. Plans municipals com el desplaçament d’autocars turístics del centre de la ciutat, la restricció de llicències-Plà d’Usos que ha vingut originant un empobriment de la diversitat i la qualitat comercial de la zona, són només alguns aspectes d’aquesta batalla.

Des del comerç i Barna Centre defensem que lluny de resultar negatiu, el turisme és la clau principal del creixement i del benestar no només per la zona, sinó per la ciutat sencera, que directa o indirectament, obté benefici. Hi ha moltes maneres de demostrar l’extraordinària
contribució del turisme estrangera l’expansió de l’economia catalana, però cal remarcar la seva funció decisiva pel que fa a la capacitat de finançament internacional; ha estat –i segueix sent– l’única fórmula disponible per vencer la restricció exterior al creixement,el gran obstacle a la creació de riquesa a Catalunya. El turisme és, des de fa temps i cada vegada amb més intensitat, el motor fonamental de l’economia catalana. I com a comerç també sabem que és un percentatge molt alt de la venda, davant la manca de consum nacional.

Reivindicar el turisme com una oportunitat i un benefici per tots, recordar que el comerç és el gran aliat dels barris perquè siguin espais vius, segurs i dinàmics, és una tasca que és important que compartim entre tots davant d’aquest panorama.

0
0
0